Pierwszy wyjazd z cyklu w góry dla zdrowia - Trekking na Szrenice

• MySpace
  • Śledzik
Na Szrenicy - 25 maj 2013

Pierwszy wyjazd z cyklu w góry dla zdrowia już za nami. Przed wyjazdem z niepokojem śledziliśmy prognozy pogody, która okazała się być dla Nas łaskawsza niż sądziliśmy.

W sobotę 25 maja spokojnym, aczkolwiek dość wymagającym spacerkiem weszliśmy na Szrenicę, po drodze podziwiając najwyższy wodospad w polskich Karkonoszach - Kamieńczyk. Nie obeszło się również bez postoju przy schronisku na Hali Szrenickiej. Ze szczytu zeszliśmy zielonym szlakiem do schroniska pod Łabskim Szczytem, by dalej żółtym szlakiem zejść do Szklarskiej Poręby.

Spora część uczestników wyjazdu wędrowała w grupie razem z Naszą Panią Przewodnik, która z zaciekawieniem opisywała miejsca w których się aktualnie znajdowaliśmy. Byli wśród nas i tacy, którzy postanowili tego dnia przejść nieco więcej i udać się przez Łabski Szczyt pod Śnieżne Kotły, robiąc sobie przy okazji większy trening wysiłkowy.

Już zapraszamy na kolejny wyjazd z cyklu w góry dla zdrowia. Tym razem pojedziemy do Karpacza i zdobędziemy najwyższy szczyt Karkonoszy - Śnieżkę, na której będziemy mieli rzadką okazję zwiedzenia obserwatorium meteorologicznego. Wyjazd planowany jest na 22 czerwca 2013.

Zejście pod wodospad KamieńczykPod KamieńczykiemWodospad KamieńczykBudki dla ptakówDroga na Halę SzrenickąPrzy szlakuPod drogowskazemWidok na SzrenicęGdzieś na szlakuNa szczycie - Szrecica 2013Wyciąg na Szrenicęgdzie, dokąd i w którym kierunku ...Przy granicy z CzechamiDrzewo - Szrenica 2013Zejście do Szklarskiej Poręby

Opis alternatywynych tras

• MySpace
  • Śledzik
Mapa Szklarska Poręba - Szlaki

Ze swojej strony proponujemy kilka wariantów przejścia, na których będzie można posłuchać co do powiedzenia ma jadący z nami przewodnik:

Trasa Trudna

Na tej trasie będzie towarzyszył nam przewodnik.
Trekking rozpoczniemy ze Szklarskiej Poręby spod Kruczych Skał czerwonym szlakiem pod Rozdroże pod Kamieńczykiem i dalej pod Wodospad Kamieńczyk.
Łagodny szlak lekko wznoszący w początkowej fazie, pod koniec nieco bardziej, o długości około 2 km, który spokojnym marszem możemy przejść w 30 minut.
Po obejrzeniu wodospadu (po dokonaniu dodatkowej opłaty można w wypożyczonym kasku zejść na dół wąwozu podchodząc niemal pod sam wodospad) będziemy kontynuować trekking czerwonym szlakiem tzw. Szlakiem Przyjaźni Polsko Czeskiej, którym dojdziemy na sam szczyt Szrenicy, mijając po drodze schronisko na Hali Szrenickiej.
Będzie to najtrudniejsza część szlaku, a w zasadzie najbardziej wymagająca pod względem kondycyjnym, jednak w 100% refundowana widokami w trakcie podejścia.

Zejść w zależności od pogody i zmęczenia możemy na kilka wariantów:
- zjechać kolejką (można kupić bilet w górnej stacji wyciągu) - ostatni zjazd o 16:15
- czerwonym szlakiem przez Trzy Świnki, zielonym do schroniska pod Łabskim Szczytem i dalej w dół żółtym szlakiem do Szklarskiej Poręby, lub niebieskim pod Wodospad Szklarki.
- nieco dłuższym czerwonym szlakiem na Łabski Szczyt, zejście żółtym szlakiem do schroniska pod Łabskim Szczytem i dalej w dół żółtym szlakiem do Szklarskiej Poręby, lub niebieskim pod Wodospad Szklarki - prawdopodobnie tym szlakiem jeśli trafimy na dobrą pogodę będzie szła Pani przewodnik.
- można też pokusić się o jeszcze dłuższą trasę i okrążyć znajdujące się za Łabskim Szczytem Śnieżne Kotły i podejść dołem do schroniska pod Łabskim Szczytem.

Trasa Łatwa lub trasa z małymi dziećmi

Trekking rozpoczniemy wspólnie spod Kruczych Skał w Szklarskiej Porębie pod Wodospad Kamieńczyk.
Następnie trzeba się będzie cofnąć z kilkaset metrów do rozdroża pod Kamieńczykiem, które pokażemy przy podchodzeniu w stronę wodospadu i następnie szlakiem niemal prostą drogą udać się pod dolną stację wyciągu na Szrenicę.
Około 1 km drogi do wodospadu.
Na górze trzeba będzie, na chwilkę usiąść w schronisku pod Szrenicą, i poczekać, aż przewodnik i reszta grupy podejdzie czerwonym szlakiem. Nie powinna być to zbyt długa chwila.
Oczywiście jeśli ktoś chce posłuchać przewodnika. Możne też wyjść na przeciw w stronę Schroniska na Hali Szrenickiej.
Następnie wspólnie powędrujemy czerwonym szlakiem przez Trzy Świnki i dalej.

Zejście którymś ze szlaków opisanych w trudniejszej wersji lub powrót i zjazd wyciągiem.